Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Παπακωνσταντίνου: Εγώ είμαι στην πυρά ενώ εξαγνίζεται το πολιτικό σύστημα...


Η πολύκροτη και πολυτάραχη συνέντευξη του πρωην υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου που τελικά ήταν σε ζωντανή μετάδοση, στη ΝΕΤ, δεν μπορεί έφερε στο φως νέα στοιχεία όπως κάποιοι φοβήθηκαν, αλλά ξεκαθάρισε την πλευρά του Παπακωνσταντίνου να φτάσει ως το ειδικό δικαστήριο προκειμένου να αθωωθεί.
Ο πρώην υπουργός περιέγραψε και   απάντησε σε ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με τη γνωστή υπόθεση της λίστας, για τη διαδρομή της από τη στιγμή που έφθασε στα χέρια του υπογραμμίζοντας πως δεν έκανε αυτός την αλλοίωση.
Παραθέτουμε κάποια αποσπάσματα:
"Τέλος Ανοιξης 2010 ο τότε διοικητής της ΕΥΠ μου είπε ότι ο Γάλλος ομόλογός του τον ενημέρωσε ότι υπάρχει λίστα με ονόματα καταθετών στην Ελβετία.
Πλησίασα την Κριστίν Λαγκάρντ και τη ρώτησα αν είναι διατεθειμένη να μας δώσει τη λίστα. Η απάντηση δεν ήταν άμεση. Επιφυλάχθηκε και μου είπε «ναι» μετά από ένα χρονικό διάστημα
Τον Οκτώβριο του 2010 μετά από συνεννόηση του γραμματέα ο πρέσβης μας στο Παρίσι παραλαμβάνει ένα φάκελο με ένα cd και ο φάκελος αυτός παραλαμβάνεται από εμένα. Ηρθε κατ' ευθείαν σε μένα και δεν πέρασε από το υπουργείο Εξωτερικών. Ηταν στοιχεία απόρρητα και έτσι έγραφε και στο διαβιβαστικό που το συνόδευε.
Ο πρέσβης υπέγραψε ότι παρέλαβε ένα cd χωρίς να ξέρει τι είχε μέσα και οι Γάλλοι δεν έγραφαν τίποτε στο διαβιβαστικό.
Μέσα στο cd δεν υπήρχε μια λίστα αλλά περίπου 2.000 ηλεκτρονικά αρχεία. Αυτά τα αρχεία ήταν φωτογραφία της στιγμής που ο κ. Φαλσιανί τα έκλεψε από την HSBC το 2007.
Εγώ τα ζήτησα και γι' αυτό ήθελα να έχω μία αίσθηση του τι έχει μέσα.

Η πρωτοκόλληση σημαίνει αποδοχή του ότι το κατέχει το ελληνικό δημόσιο. Τι να πρωτοκολλήσω,το έγγραφο, το ίδιο το cd; Να κάνω ένα αντίτυπο;

Ξεκινάμε μια διαπραγμάτευση με τους Ελβετούς και δεν μπορούσα να την ξεκινήσω γνωστοποιώντας σε όλους ότι έχω μια λίστα με κλεμμένα αρχεία από την Ελβετία.

Φωνάζω ένα συνεργάτη μου -θα το πω το όνομα στη Βουλή- και του ζητώ να μου δώσει μια αίσθηση του συνολικού ποσού και τα σημαντικότερα ονόματα. Μετά από λίγες ημέρες επιστρέφει και μου λέει: «Εχουμε περίπου 2 δισ. δολάρια ότι πάνω από τα μισά ήταν κενοί λογαριασμοί και ότι οι πρώτοι 20 λογαριασμοί είναι περίπου τα μισά από τα χρήματα αυτά. Και όλοι γνωρίζουν ότι ο ένας λογαριασμός είχε περίπου 550 εκατομμύρια δολάρια.»

Ζήτησα να γίνει μια κόπια σε ένα usb επειδή είναι πιο ασφαλές μέσο αποθήκευσης και έδωσα το cd για φύλαξη.
Οποιος έκανε οτιδήποτε το έκανε κατόπιν δικής μου εντολής χωρίς να έχει πλήρη επίγνωση του τι έκανε".



Και συνεχίζει...

"Αν είχα κάνει τη λαθροχειρία, δεν θα έβγαζα τα ονόματα και αμέσως μετά θα έδινε τη λίστα; Ποιος θα με αμφισβητούσε; Ή ακόμη καλύτερα θα γινόμουν και ήρωας και θα έλεγαν ότι ελέγχει ακόμη και τις εξαδέλφες του.
Ο χειρισμός δεν ήταν ο καλύτερος και κατά συνέπεια εγώ τώρα είμαι ανοιχτός σε μια σειρά από υποψίες.
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε πριν τα ζητήσω και μου είπε προχώρα. Και μόλις τα παρέλαβα τον ενημέρωσα ότι θα τα προωθήσω για έρευνα στο ΣΔΟΕ. Δεν κάναμε καμία άλλη συζήτηση.
Ποτέ δεν είχα συζητήσει με τις εξαδέλφες μου για το αν έχουν λογαριασμούς στο εξωτερικό. Την πρώτη φορά που το συζητήσαμε ήταν στις 28 Δεκεμβρίου του 2012. Εχουμε συγγενική σχέση, δεν έχουμε επαγγελματική και οικονομική.
Ποτέ δεν συζήτησα μαζί τους, ποτέ δεν τις ρώτησα γιατί δεν είχα δει τα ονόματα.
Επαναλαμβάνω ότι δεν έχω κάνει εγώ την αλλοίωση".

Για τον ΣΔΟΕ- Βενιζέλο

"Η πρώτη πληροφόρηση που είχα από τον Καπελέρη -για τα 20 ονόματα- είναι ότι με βάση τα ακίνητα και τα δηλωθέντα εισοδήματα προκύπτουν κενά για τις καταθέσεις στο εξωτερικό και για αυτό του έδωσα εντολή να συνεχίσει την ενδελεχή έρευνα.
Οσο ο Καπελέρης κάνει την έρευνα εγώ έχω το στικάκι και το cd υπάρχει στο γραφείο μου.
Εν συνεχεία φεύγει ο Καπελέρης και επικεφαλής του ΣΔΟΕ αναλαμβάνει ο Διώτης. Τον καλώ στο γραφείο μου και του λέω: «Εχω δώσει στον προκάτοχό σου 20 ονόματα πάρε όλα τα στοιχεία και συνέχισε την έρευνα».
Δεν γνωρίζω ποιος έκανε την αλλοίωση. Εχω κάποιες υποψίες, αλλά δεν γνωρίζω ποιος το έκανε.
Να έγινε στην περίοδο της δικής μου υπουργίας δεν το νομίζω, το αποκλείω σε μεγάλο βαθμό.
Ξέρω μόνο ότι δεν το έκανα εγώ. Ωστόσο δεν θα κάνω αυτό που έκαναν σε εμένα. Οι πραγματογνωμοσύνες θα δείξουν πάρα πολλά πράγματα.
Οι ιστορίες πρωτοκόλλησης είναι περίεργες. Γιατί ο κ. Διώτης δεν την πρωτοκόλλησε; Δεν το έκανε κινούμενος στο ίδιο σκεπτικό που κινήθηκα και εγώ.
Κατηγορηθήκαμε ότι δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι με τη λίστα.
Δεν ενημέρωσα εγώ τον Βενιζέλο για τη λίστα. Θεωρείτε ότι ήταν το μόνο με το οποίο είχαμε να ασχοληθούμε; Ετσι και αλλιώς ο κ. Βενιζέλος είχε γύρω του τους περισσότερους συνεργάτες από τους δικούς μου.
Γιατί δεν έκανε κάτι διαφορετικό από εμενα και απλώς την κράτησε;
Χώρες που χρησιμοποίησαν τη λίστα το βρήκαν μπροστά τους, όπως η Γαλλία, που κυνήγησε τους φοροφυγάδες, αλλά βρήκε μπροστά της το ακυρωτικό δικαστήριο.
Δεν νομίζω ότι κατά τη διάρκεια της δικής μου υπουργίας έγιναν κόπιες".

Υποστηρίζει την αθωωότητά του- καρφιά στο ΠΑΣΟΚ

"Αν το είχα κάνει εγώ δεν θα έβγαζα άλλα 10 για ξεκάρφωμα; Δεν θα έβγαζα πέντε ακόμη που να παραπέμπουν σε κάποιον άλλον. Αν τα είχα αφαιρέσει θα είχα μια σειρά από τρόπους για να γλιτώσω αυτό που περνάω τώρα.
Αν είχα κάνει αυτό που μου καταλογίζετε, είχα μια σειρά από ευκαιρίες για να το πετάξω από πάνω μου.

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ΠΑΣΟΚ έδειξε τέτοια σπουδή και έφθασε στο σημείο να εκδώσει non-paper για τις δικές μου ευθύνες.
Η πρόταση των τριών κομμάτων της κυβέρνησης περιλαμβάνει τη δική τους ερμηνεία που ρίχνει όλο το βάρος σε εμένα.
Είναι πολύ βολικό να χρεωθούν όλα πάνω μου. Οχι όμως να πάω εγώ φυλακή για να διατηρηθεί η κυβέρνηση. Εγώ είμαι στην πυρά ενώ εξαγνίζεται το πολιτικό σύστημα.
Εγώ προτιμούσα να υπάρχει μια προανακριτική που να ερευνήσει τα γεγονότα και να καταλήξει σε συγκεκριμένα ονόματα.
Σε τέτοιες υποθέσεις, όποτε έχουν υπάρξει εξεταστικές με συγκεκριμένα ονόματα υπήρχαν σαφείς ενδείξεις. Τώρα πήραν τις ενδείξεις και έφτιαξαν μια ιστορία.
Εγώ σε αυτό το σημείο που φτάσαμε θέλω να προχωρήσει η διαδικασία για να φθάσουμε στο σημείο που θα αποδειχθεί ότι είμαι αθώος και να αποδοθούν ευθύνες εκεί που υπάρχουν.
Είμαι έτοιμος να φθάσουμε σε οποιοδήποτε επίπεδο, ακόμη και στο Ειδικό Δικαστήριο προκειμένου να αποδείξω την αθωότητά μου και αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που υπάρχουν".

Θα προστάτευα τον εαυτό μου...

"Σήμερα πολλά πράγματα θα τα έκανα διαφορετικά. Θα προστάτευα τον εαυτό μου, κάτι που δεν έκανα, γιατί δεν ήξερα πώς λειτουργεί το πολιτικό παιχνίδι.

Από όσο γνωρίζω τα λεφτά των συγγενών μου είναι νόμιμα, μπορούν να δικαιολογηθούν. Θα πάνε όμως στον εισαγγελέα και μένει να το αποδείξουν.
Εγώ δεν έχω λογαριασμούς στον Ελβετία, δεν έχω την ίδια οικονομική επιφάνεια με τις εξαδέλφες μου.
Είμαι σε χειρότερη κατάσταση από ότι πριν μπω στην πολιτική. Το μοναδικό περιουσιακό μου στοιχείο είναι ένα εξοχικό, το οποίο είναι προσημειωμένο, ανήκει στην τράπεζα. Δεν έχω εισοδήματα, δεν έχω δουλειά.
Δεν έχω καμία σκέψη περί επιστροφής στην πολιτική είναι το τελευταίο πράγμα που με απασχολεί".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που περιέχουν υβριστικές λέξεις και εκφράσεις θα αποσύρονται. Παρακαλούμε να αφήνεται τις θέσεις και τις απόψεις σας, αλλά χωρίς χαρακτηρισμούς και υβρεις.