Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Η ανάκαμψη μόλις ξεκίνησε...


Με ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ αποκαλύπτει ότι ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κρατά το λόγο του. Η αγορά άρχισε να τονώνεται....

"Την ίδια στιγμή που κορυφώνονται οι ζυμώσεις των μνηστήρων για να βρουν τα κεφάλαια προκειμένου να διεκδικήσουν το 33% του ΟΠΑΠ, ένας παρασκηνιακός πόλεμος μαίνεται στο περιθώριο με ζητούμενο λάφυρο χορηγίες, δωρεές, διαφημίσεις και ό,τι άλλο πλουσιοπάροχα παρείχε μέχρι σήμερα ο ΟΠΑΠ, πρωτίστως σε φίλιες δυνάμεις.

Σήμερα, η «Ε» κάνει τα αποκαλυπτήρια των χορηγικών συμβάσεων (όχι διαφημίσεις) με πληθώρα μέσων μαζικής ενημέρωσης, τα περισσότερα εκ των οποίων ουδέποτε άσκησαν κριτική στα έργα και τις ημέρες του οργανισμού, στα πεπραγμένα των διοικήσεών του, στις απ' ευθείας συμβάσεις, που επί χρόνια ο οργανισμός συνάπτει με διάφορες εταιρείες και διάφορους προμηθευτές (από την Ιντραλότ μέχρι την Egon Zehnder, την Neurosoft κ.λπ.).

Τους τελευταίους μήνες του 2011 η διοίκηση Σπανουδάκη φρόντισε να περάσει ομοφώνως βασικές χορηγικές συμβάσεις για το 2012. Από την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2011 του ΟΠΑΠ εδόθη η ευκαιρία για χορηγίες και σε διαδικτυακά μέσα, τα οποία φαίνεται ότι έχουν επιλεγεί όχι με βάση κάποια κατάταξή τους, αλλά με βάση μια προτιμησιακή-επιλεκτική τακτική.

Η αναταραχή μεταξύ των άλλων οφείλεται και στο γεγονός ότι όλα τα κονδύλια πλην της διαφήμισης κόβονται στα μισά για το 2013, κάτι το οποίο φέρνει σε δυσκολότερη θέση τα μέσα.

Πρωταθλητές των χορηγιών (τα ποσά είναι άνευ ΦΠΑ) είναι η Nova Sports με 7.500.000 ευρώ (ειδικό αθλητικό κανάλι), ο ΑΝΤΕΝΝΑ TV με 1.000.000 ευρώ, ο όμιλος της «Καθημερινής»-ΣΚΑΪ TV-ΣΚΑΪ Ρ/Δ-skai.gr-Metropolis με 965.000 ευρώ, η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» με την ιστοσελίδα της (protothema.gr) με 650.000 ευρώ, η εφημερίδα «Real» και η ιστοσελίδα της (real.gr) με 500.000 ευρώ, ο όμιλος «Εθνος»-«Ημερησία»-ego.gr με 750.000 ευρώ, με τον οποίο ο ΟΠΑΠ υποτίθεται ότι βρίσκεται σε χρόνια αντιδικία, επειδή ο πρώτος παραβίασε συμφωνία με τον ΟΠΑΠ διαφημίζοντας ανταγωνιστές του.

Καλοπληρωμένες χορηγίες έλαβαν μέχρι και κομματικές εφημερίδες, όπως είναι η «Αυγή» και ο «Ριζοσπάστης», από 100.000 ευρώ εκάστη, η νεοπαγής «Δημοκρατία» 100.000 ευρώ, αλλά τις ξεπερνά όλες η εφημερίδα «Αποψη», η οποία έλαβε 120.000 ευρώ.

Με δεκάδες χιλιάδες ευρώ επιχορηγούνται έντυπα του ειδικού τύπου του στοιχήματος. Ενδεικτικά αναφέρονται οι χορηγίες στην εφημερίδα 12Χ & 12Χ ΜΠΟΥΚ με 203.252 ευρώ, στην εφημερίδα ΧΡΥΣΗ ΣΤΗΛΗ/ΠΡΟΓΝΩΣΠΟΡ/ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ με το ποσόν των 203.252 ευρώ.

Από τα ενημερωτικά sites το μεγαλύτερο ποσό χορηγίας κατευθύνεται στη zougla.gr,150.000 ευρώ, ακολουθεί η οικονομική ιστοσελίδα capital.gr με 121.951 ευρώ, το newsbeast.gr με 100.000 ευρώ κ.λπ.

Εντύπωση προκαλεί η σταθερή επί χρόνια επιχορήγηση του ΤΗΛΕΑΣΤΥ, μέχρι πρότινος κομματικού καναλιού του ΛΑΟΣ."

Της ΑΡ. ΜΠΟΥΓΑΤΣΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που περιέχουν υβριστικές λέξεις και εκφράσεις θα αποσύρονται. Παρακαλούμε να αφήνεται τις θέσεις και τις απόψεις σας, αλλά χωρίς χαρακτηρισμούς και υβρεις.