Η παιδεία είναι πυλώνας της Δημοκρατίας και σε δύσκολες εποχές ο προβληματισμός του τι πολίτη θέλουμε περνά μέσα από το τι παιδεία παρέχουμε...Παραθέτουμε την επιστολή των δημάρχων Τήλου και Μεγίστης:
Προς: Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο
Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης κ. Μεσσάρη
Δ/ντή Δευτ/μιας Εκπαίδευσης κ. Τσιαβό
Κοιν: Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Αν. Σαμαρά
Βουλευτές Δωδ/σου
Θέμα: «Η παιδεία παίζει;»
Αξιότιμοι κύριοι
Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες της αναλγησίας του κεντρικού κράτους για τα μικρά νησιά. Τόσο στην Τήλο όσο και στο Καστελλόριζο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είχε οικειοθελώς προχωρήσει στην συνένωση των σχολείων των παλιών καποδιστριακών δήμων και μάλιστα πριν αυτό επιβληθεί από τον Καλλικράτη.
Το ένα και μοναδικό δημοτικό σχολείο που λειτουργεί σε κάθε νησί, αποτελεί για τους μαθητές του την ΜΟΝΑΔΙΚΗ πηγή εκπαίδευσης και μόρφωσης, καθώς στα νησιά μας δεν υπάρχουν εξωσχολικές δραστηριότητες όπου θα μπορούσαν να συμμετέχουν τα παιδιά προκειμένου να ενισχύσουν τις γνώσεις τους, να ασκήσουν το σώμα τους, το πνεύμα τους ή τις κλίσεις τους.
Πριν λίγες μέρες το ελληνικό κράτος εξάντλησε την αυστηρότητά του στα δημοτικά μας σχολεία και επιθυμεί να καταργήσει τα ολοήμερα σχολεία στα μικρά νησιά. Πώς όμως λειτουργεί ο θεσμός του ολοημέρου στα μικρά νησιά; Προφανώς οι ειδήμονες δεν γνωρίζουν… Δεν ζητούμε ούτε την φύλαξη των παιδιών μας, ούτε τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος όπως ορίζει ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου. Ζητούμε μόνο να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά μας να διδάσκονται όχι ως αγέλη, αλλά με αξιοπρέπεια, ως Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες, ως ακρίτες που αύριο καλούνται να παραμείνουν στον τόπο τους και να υπερασπιστούν τα σύνορα όλης της Ελλάδας. Ζητούμε δηλαδή, να μπορέσουμε να κάνουμε χρήση του επιπλέον εκπαιδευτικού στο τακτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας , να διδάσκει ένας εκπαιδευτικός ανά δύο τάξεις .
Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε, ότι και εμείς σε αυτά τα δημοτικά σχολεία διδασκόμασταν. Με έναν εκπαιδευτικό Ναπολέοντα, που υπαγόρευε ταυτόχρονα σε τρεις διαφορετικές τάξεις. Μόνο εμείς γνωρίζουμε το πώς «λειτουργούσε» και αν «λειτουργούσε» αυτή η εκπαιδευτική διαδικασία. Επειδή η έλλειψη συναισθηματισμού και η απλή αριθμητική, έφεραν την χώρα μας σε αυτήν την κατάσταση, παρακαλούμε σκεφθείτε πόσα συνταγματικά μας δικαιώματα κατακρεουργεί το ελληνικό κράτος και αναλογιστείτε την θέση μας. Την θέση των παιδιών μας, που ζουν περιμένοντας τους εθελοντές γιατρούς να τα εξετάσουν, τα ψίχουλα του ΕΣΠΑ για να πιάσουν οι γονείς τους δουλειά, την όρεξη των ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιριών να δουν αν θα μπει δρομολόγιο για το νησί τους και αν συμφέρει .
Περιμένουμε λοιπόν να ενημερώσετε εσείς τα παιδιά μας και να τα πείσετε ότι τα συνταγματικά τους δικαιώματα εξαρτώνται από αλγόριθμους, και αφού τα νούμερα δε βγαίνουν, να συμβιβαστούν τώρα κάνοντας μάθημα όλα μαζί. Εξηγείστε τους ότι η διδακτική ώρα που αναλογεί σε κάθε τάξη από μισή, θα είναι ένα τέταρτο και οι απορίες τους για το μάθημα μπορούν να λύνονται και ηλεκτρονικά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του υπουργείου. Λυπούμαστε αλλά ως τοπική αυτοδιοίκηση αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι δεν υπάρχει λύση και δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη για την εξέλιξη των πραγμάτων.
Η Δήμαρχος Τήλου κ. Καμμά- Αλειφέρη
Ο Δήμαρχος Καστελλορίζου κ. Γ. Αχλαδιώτης
Προς: Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο
Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης κ. Μεσσάρη
Δ/ντή Δευτ/μιας Εκπαίδευσης κ. Τσιαβό
Κοιν: Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Αν. Σαμαρά
Βουλευτές Δωδ/σου
Θέμα: «Η παιδεία παίζει;»
Αξιότιμοι κύριοι
Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες της αναλγησίας του κεντρικού κράτους για τα μικρά νησιά. Τόσο στην Τήλο όσο και στο Καστελλόριζο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είχε οικειοθελώς προχωρήσει στην συνένωση των σχολείων των παλιών καποδιστριακών δήμων και μάλιστα πριν αυτό επιβληθεί από τον Καλλικράτη.
Το ένα και μοναδικό δημοτικό σχολείο που λειτουργεί σε κάθε νησί, αποτελεί για τους μαθητές του την ΜΟΝΑΔΙΚΗ πηγή εκπαίδευσης και μόρφωσης, καθώς στα νησιά μας δεν υπάρχουν εξωσχολικές δραστηριότητες όπου θα μπορούσαν να συμμετέχουν τα παιδιά προκειμένου να ενισχύσουν τις γνώσεις τους, να ασκήσουν το σώμα τους, το πνεύμα τους ή τις κλίσεις τους.
Πριν λίγες μέρες το ελληνικό κράτος εξάντλησε την αυστηρότητά του στα δημοτικά μας σχολεία και επιθυμεί να καταργήσει τα ολοήμερα σχολεία στα μικρά νησιά. Πώς όμως λειτουργεί ο θεσμός του ολοημέρου στα μικρά νησιά; Προφανώς οι ειδήμονες δεν γνωρίζουν… Δεν ζητούμε ούτε την φύλαξη των παιδιών μας, ούτε τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος όπως ορίζει ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου. Ζητούμε μόνο να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά μας να διδάσκονται όχι ως αγέλη, αλλά με αξιοπρέπεια, ως Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες, ως ακρίτες που αύριο καλούνται να παραμείνουν στον τόπο τους και να υπερασπιστούν τα σύνορα όλης της Ελλάδας. Ζητούμε δηλαδή, να μπορέσουμε να κάνουμε χρήση του επιπλέον εκπαιδευτικού στο τακτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας , να διδάσκει ένας εκπαιδευτικός ανά δύο τάξεις .
Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε, ότι και εμείς σε αυτά τα δημοτικά σχολεία διδασκόμασταν. Με έναν εκπαιδευτικό Ναπολέοντα, που υπαγόρευε ταυτόχρονα σε τρεις διαφορετικές τάξεις. Μόνο εμείς γνωρίζουμε το πώς «λειτουργούσε» και αν «λειτουργούσε» αυτή η εκπαιδευτική διαδικασία. Επειδή η έλλειψη συναισθηματισμού και η απλή αριθμητική, έφεραν την χώρα μας σε αυτήν την κατάσταση, παρακαλούμε σκεφθείτε πόσα συνταγματικά μας δικαιώματα κατακρεουργεί το ελληνικό κράτος και αναλογιστείτε την θέση μας. Την θέση των παιδιών μας, που ζουν περιμένοντας τους εθελοντές γιατρούς να τα εξετάσουν, τα ψίχουλα του ΕΣΠΑ για να πιάσουν οι γονείς τους δουλειά, την όρεξη των ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιριών να δουν αν θα μπει δρομολόγιο για το νησί τους και αν συμφέρει .
Περιμένουμε λοιπόν να ενημερώσετε εσείς τα παιδιά μας και να τα πείσετε ότι τα συνταγματικά τους δικαιώματα εξαρτώνται από αλγόριθμους, και αφού τα νούμερα δε βγαίνουν, να συμβιβαστούν τώρα κάνοντας μάθημα όλα μαζί. Εξηγείστε τους ότι η διδακτική ώρα που αναλογεί σε κάθε τάξη από μισή, θα είναι ένα τέταρτο και οι απορίες τους για το μάθημα μπορούν να λύνονται και ηλεκτρονικά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του υπουργείου. Λυπούμαστε αλλά ως τοπική αυτοδιοίκηση αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι δεν υπάρχει λύση και δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη για την εξέλιξη των πραγμάτων.
Η Δήμαρχος Τήλου κ. Καμμά- Αλειφέρη
Ο Δήμαρχος Καστελλορίζου κ. Γ. Αχλαδιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που περιέχουν υβριστικές λέξεις και εκφράσεις θα αποσύρονται. Παρακαλούμε να αφήνεται τις θέσεις και τις απόψεις σας, αλλά χωρίς χαρακτηρισμούς και υβρεις.